Skitsvårt

I natt sov jag.

Trots en magnifik fullmåne.

Trots att jag funderar på sånt som är nästan omöjligt att ens överväga.

Som att sätta gränser, förbli sig själv och hålla fast vid sin standard även när man börjat tycka om någon.

Det höll på att bli en söndag i sängen.

Men Wordfeud ryckte upp mig.

Jag köpte en film på iTunes och nyttjar min nya Apple-TV till fullo.

Och nu har jag planer med min kusin i kväll.

Tankarna börjar rätta in sig i ledet.

Det lutar åt att jag kommer att göra något skitsvårt.

Risken är att det leder till att jag måste börja om från början.

Fast då får det bli så.

Jag är starkare nu.

Jag är den viktigaste personen i mitt liv och endast det bästa är gott nog åt mig.

Eller hur?

2 thoughts on “Skitsvårt

Kommentera

