Traditionsenligt

Vi hade en mycket trevlig och traditionsenlig påsklunch hos min syster.

Vi målade och åt ägg, åt sill och lax och ost och tårta och godis, med tillbehör.

Vi berättade minnen, roliga historier, drog limerickar och sjöng snapsvisor.

Jag hade — en ganska ny, men dock tradition — på mig min silkestunika som får mig att se ut som ett påskägg.

Min syster skulle fotografera mig och fick mästerfotograffeeling och gav mig såna instruktioner att jag började skratta så att jag nästan kissade på mig.

På det hela taget en mycket bra dag. Nu är jag mätt och nöjd men redan rastlös.

   

   

2 thoughts on “Traditionsenligt

Kommentera

