Vikten av att få vara viktig

Det är ironiskt att jag efter att jag i går skrev att jag mår bra fick en sömnlös natt.

Jag låg och ältade en jobbig situation och försökte bestämma mig för hur jag ska hantera den.

För att få rätt perspektiv upprepade jag våra mantran:

Jag är den viktigaste personen i mitt liv

Jag förtjänar att vara lycklig

Då kom jag och tänka på ett inlägg från I will not keep calm… där hon kastade om det hela lite.

Och tänkte att det är nog så viktigt att påminna sig själv om att man förtjänar att vara viktig.

Att människor som verkar ta en för givet och inte visar en omtanke och respekt kanske man inte vill ha i sitt liv.

Å andra sidan är jag ju långt ifrån perfekt själv och vill gärna vara empatisk och förstående.

För att livet bara kör på och inte tar någon hänsyn till vad vi egentligen hade för planer.

Men var drar man gränsen?

Den frågan höll mig vaken länge i natt.

4 thoughts on “ Vikten av att få vara viktig

  1. Jo men det är skillnad på att stå upp för sig själv och att vara självisk.

    Man kan förmodligen inte sträcka ut en hjälpande hand till alla, men man behöver inte heller trampa på folk under sin väg genom livet.

    Sen så är vi inte mer än människor, och det är mänskligt att fela. Men man kan ju lära av sina misstag…

Kommentera

