Även solen

Jag mår bra nu.

Den där sköna känslan bor kvar i bröstet.

Så att jag till och med kan ta emot vissa tjuvnyp utan att vackla alltför mycket.

Det sagt är det klart att livet inte är perfekt.

Jag oroar mig för och känner med några vänner som mår dåligt av olika anledningar.

Och jag kan fortfarande bli irriterad på en del företeelser.

Som att vattentrycket i duschen är i samma klass som strålen från Manneken-Pis just den morgon jag har bråttom.

Eller att jag ägnar nästan en halvtimme åt att leta igenom lägenhetens alla skrymslen och vrår efter min fina Love-påse.

Som det sedan visar sig att jag hade lämnat på jobbet.

Men även solen har ju sina fläckar. 

Så jag förlåter mig själv dessa svagheter och går vidare med huvudet högt.

  

4 thoughts on “Även solen

  1. Moreliamorelia – Kram på dig!
    Åsa – Det är ju det.🙂
    I will not keep calm… – Jag förstår hur trött du är! Hoppas vi båda piggnar till allt eftersom våren infinner sig.❤

Kommentera

