Som en drog

Det här med att promenera har blivit som en drog.

I dag gick jag Kungsholmen runt igen.

Vädret var så där men all snö och is har regnat bort så underlaget var bra.

Jag försökte hålla en hastighet på 6 km/timme.

Enligt Runtastic gick jag med en takt på 10,07 minuter per kilometer och det tycker jag borde ge en avrundad hastighet på 6 km/timme.

Det gjorde inte Runtastic utan menade att min hastighet var 5,9 km/timme.

Men jag är nöjd ändå.

För det är en stor skillnad mot hur det känns i kroppen när jag går nu jämfört med när jag började promenera på det här sättet för ungefär 1 1/2 år sedan.

Det är också skillnad på mina tankar.

Numera spinner jag härliga, positiva fantasier medan jag promenerar.

Så det är inte bara musiken som gör att jag går och ler för mig själv.

Även om det är den som får mig att nästan dansa fram ibland.

Jag är verkligen lyckligt lottad som kan komma ut och promenera på det här sättet.

Och som drog betraktat är det ju ett direkt hälsosamt missbruk.

6 thoughts on “Som en drog

  1. 5,9 km/h är jättebra ju! Jag brukar inte klara mer än 5,6 km/h på löpbandet. Fast vi har jämt en massa procents lutning också…

    Bra jobbat av dig, och det är roligt att läsa att du själv märker skillnad!🙂

  2. Det är härligt när man kommer så långt att motion blir drog, tiden för övertalning av sig själv blir så mycket kortare 😋

Kommentera

