Trångt men trevligt

I går kväll hade jag besök av sju glada kollegor.

Vi hade en liten vinprovning, åt god mat och umgicks till närmare midnatt.

Det var trångt men trevligt.

Fast det blev en stressig dag då jag först satt i ett heldagsmöte och sedan behövde fixa några sista grejer på vägen hem.

Faktum är att två av kollegorna hann hem till mig innan jag gjorde det.

Men de verkade ta det med ro att allt inte var färdigt och jag fick hjälp med en massa saker.

Mer än jag tänkt till och med.

När jag kommit ner i varv insåg jag att jag tydligen sagt ja till när ena kollegan frågade om soffkuddarna skulle löggas ut på balkongen.

Det hade jag ju egentligen inte planerat.

För så trångt var det inte att jag tänkt att några skulle bli tvungna att sitta där ute.

  

Kommentera

