Jobbigt läge

Ibland händer det sig att man vaknar mitt i natten och är kissnödig.

Jag menar riktigt kissnödig.

Så där kissnödig att man tänker att det nog är ett mirakel att blåsan inte redan spruckit.

Och det är inte bara det att man egentligen är för trött för att kliva ur sängen som gör att man tvekar att röra på sig utan också en viss oro för vad som kommer att hända om man gör det.

Men man gör det, man kliver ur sängen, för det är liksom det enda möjliga alternativet.

Och allting går bra, lättnaden är stor och sedan levde man lyckliga i alla sina dar.

Förutom att man är klarvaken och inte kan somna om utan måste skriva ett fånigt blogginlägg istället.

Då kan man för övrigt se att man fått ett sms typ mitt i natten.

Och bli ganska förvirrad över det.

Vilket kanske inte direkt hjälper en att somna heller.

Men det är ju en helt annan saga.

3 thoughts on “Jobbigt läge

  1. I will not keep calm… – Jag brukar klara det utan fysiska missöden men jag kan ha svårt att somna om och jag hatar att få för lite sömn.
    Åsa – Jag tände inte lampan, men jag kunde inte undgå att se mobilen, den är ju min väckarklocka och det är som en reflex för mig att kolla vad klockan är när jag vaknar så där.

Kommentera

