Lugn lördag

Jag gör ju mitt bästa för att leva ett aktivt liv nu.

Men ibland är det skönt att bara ta det lugnt också.

Det hade jag bestämt mig för att göra i dag.

Visserligen inkluderade mina planer en promenad Kungsholmen runt.

Förutsatt att det inte vräkte ner snö alltså.

Det gjorde det inte; det var faktiskt riktigt fint väder och det blev en av de snabbaste rundorna hittills.

Inte riktigt den vanliga slingan dock eftersom underlaget på skuggsidan av Karlbergskanalen var för halt och efter att det dragit till i ljumskarna några gånger ändrade jag min rutt lite.

Efter det har jag läst bloggar, lyssnat på musik, bildbehandlat och duschat.

Och nu börjar jag känna mig rastlös.

Men jag tror ändå att en sån här dag var precis vad jag behövde.

Kommentera

