Dekadensen fortsätter

Egentligen var jag inte så dekadent i går, även om jag betedde mig som en tonåring en del av dagen, utan till och med nyttig eftersom jag avslutade dagen med att promenera runt Kungsholmen.

Men på fredagen var jag och åt en god middag och hela lördagen gick i dekadensens tecken.

Den här måndagen började med att jag inte kom i håg var jag ställt min bil och fortsatte sedan i samma stil hela arbetsdagen.

Så när jag mötte upp med Singelmamman i Cadierbaren på Grand Hotel bestämde jag mig för att återinföra dekadensen i mitt liv.

Ett mycket bra beslut, om jag får säga det själv.

Ännu bättre var beslutet att promenera hem istället för att ta bussen.

Men det bästa beslutet var ändå att stämma träff med Singelmamman; en kväll med henne räddar även den segast möjliga dag.

One thought on “Dekadensen fortsätter

Kommentera

