Avdelningen för jobbiga insikter



I går kväll stod det ett träd på vår innergård.

I morse när jag fortfarande försökte få mig själv att kliva ur sängen startades en motorsåg.

När jag tittade ut satt en person uppklättrad i den höga hästkastanjen och sågade av grenar.

Det ville jag förstås ta en bild på.

Men dagens jobbiga insikt är att det går fortare för två personer att ta ned och frakta bort ett helt träd än för mig att göra mig i ordning på morgonen.

Nu är jag på jobbet iallafall.

Med kläder.

På kroppen.

Och ont i fötterna.

Ser dock med tillförsikt fram emot dagen även om det inte är omöjligt att jag drabbas av fler jobbiga insikter om mig själv.

Jag har en på lut, men den är inte precis ny.

Kommentera

