Steg för steg

Egentligen var det ju redan förra året jag skulle lära mig att njuta av whiskey och bourbon.

Men det var faktiskt inte förrän i kväll jag tog de första stegen mot att faktiskt göra det.

Först provade jag en som ansågs ganska snäll och lättillgänglig.



Jag smuttade mycket försiktigt och fann den faktiskt njutningsfull.

Mitt sällskap uppmuntrade mig då att gå hela vägen till andra änden av skalan och prova något lite mer svårtillgängligt.



Och visst hade den en skarpare smakbild, den gav mig känslan av att suga på en bit av Regalskeppet Wasa.

Men jag gillade den faktiskt, även om jag tror att två centiliter var precis lagom mängd.

Sedan promenerade vi genom Gamla Stan och hela vägen till Sankt Eriksplan.

I högklackade skor.

Eller jag hade iallafall det.

Nu ska jag försöka stretcha vaderna så att jag förhoppningsvis slipper vakna mitt i natten av kramp.

Men skulle jag ändå göra det var det så värt det.

5 thoughts on “Steg för steg

  1. En liiiiten Lagavulin kan vara mycket gott tycker jag med. Ett glas vatten till, och trevligt sällskap förhöjer det hela. Smak, inte mängd – ahhh

  2. Åsa – Jag blev förvånad över hur mycket jag tyckte om den. Men jag tror inte jag skulle vilja dricka mer än en 2:a, max en 4:a.
    I will not keep calm… – Men dricker inte du rödvin?
    I mitt huvud – Det var ju så jag trodde att jag tyckte också. Men nej, jag gillade det!
    Fraidi – Jag är alltid böjd att testa kombinationer som inkluderar choklad. Ska det vara någon särskild sorts choklad?

Kommentera

