En vagel och en nagel i ögat

Ännu en fantastisk dag.

Även om det är måndag.

Trots att jag har en vagel i ögat.

Konstiga saker, vaglar.

Den här syns lyckligtvis inte så mycket.

Men den är otroligt irriterande.

Så om ni ser någon som petar sig i ögat hela tiden kan det vara jag.

Fast chansen att ni gör det — ser mig alltså — är väl tyvärr inte så stor.

Vi har ju inte lyckats inför väderleksanpassad arbetstid här ännu.

Det blir allt till att sitta inne och jobba trots det vackra vädret.

Det är ju mer som en nagel i ögat att det är så.

Fast visst känner man sig ändå piggare av sånt här väder? Även om man inte får vara ute i det och njuta.

3 thoughts on “En vagel och en nagel i ögat

  1. Du har så rätt – man blir mycket piggare – jag tog vägen om blomsterhandeln och fyllde på med penséer till balkongen av bara farten.

  2. Åsa – Åh, modigt. Det skulle jag inte våga så här tidigt här uppe.🙂
    I mitt huvud – Eller så är det därför de går av?😉 Hoppas du får ordning på dem, mina är också jättefjantiga just nu och bara skivar sig och går av.

Kommentera

