Vilken härlig dag!

Jag har haft en fantastisk dag i dag.

Med bra musik i öronen och håret omrufsat av sköna vårvindar promenerade jag ner på stan.

Det var massor med människor ute och njöt det vackra vårvädret.

Det var ju till och med så varmt att det gick att sitta på uteserveringar, och det gjordes det.

Själv hade jag en tid att passa så jag travade på, men tog mig ändå tiden att läsa Strindbergcitaten utmed Drottninggatan; de är ju så bra!

Trots skavsår, inköp av skavsårsplåster och en omfattande avklädning (hade kjol och strumpbyxor i dag) på toaletten för att applicera nämnda plåster var jag i tid till dagens brunch.

Johanna och jag hade två mycket trevliga timmar innan hon stack iväg för att se en Game of Thrones-utställning och jag begav mig på klännings- och födelsedagspresentjakt.

Skavsårsplåster i all ära men det var inte längre skönt att promenera så jag hamnade ganska snart på Starbucks där jag slog ihjäl lite tid innan det var dags för födelsedagsmiddag med min bror och hans familj.

Vi var på Jamie’s Italian vid Stureplan där menyn gav oss anledning att dra i princip hela Death Star Cantine.

Något vi vuxna tyckte var otroligt underhållande men som fick tonårstjejerna att se på oss som om vi möjligen var utbytta av rymdvarelser.

Men alla var nöjda med maten och jag är mycket nöjd med min helg.

Jag vet att det inte ser ut så på bilden men det är svårt att gå och le och ta en selfie på samma gång.

Även om man är kvinna.

Och två av tre är inte så dåligt och det var ju hårrufset jag försökte fånga.

2 thoughts on “Vilken härlig dag!

  1. Visst var det en härlig söndag! Jag är fortfarande på sprudlande glatt humör och full med energi!

    (energin kan kanske komma från brunchen, men jag tror ändå mest från härligt sällskap, fantastiskt väder och nörderi bland svärd och drakar)

Kommentera

