En slags prickar

Nu när det är sportlov är det ganska lugnt på kontoret.

Så jag tänkte att det var ett bra tillfälle att prova att ha på mig en klänning som jag är osäker på om jag trivs i.

Eller på sätt och vis trivs jag alldeles utmärkt i den eftersom den är mjuk och skön som ett nattlinne.

Men är den kanske lite för kort? Avslöjar den både lite för mycket av knubbiga ben och andra kurvor?

Jag har inte kunnat avgöra det hemma riktigt.

Naturligtvis har jag lyckats kombinera den med ett par vansinnigt irriterande strumpbyxor så det är osäkert hur utvärderingen kommer att gå.

Men jag gillar mönstret och färgerna och hur skön den är så jag försöker känna mig läcker i den.

It’s not what you wear but how you wear it

12 thoughts on “En slags prickar

  1. Jättefin! Coolt mönster! Vad ska man ha kurvor till om de inte ska uppvisas? Varför inte ta av koftan också, även om den i sig är jättefin? Klänningen och du dols ju nästan?

  2. Fraidi – Tack.🙂
    Linda – Visst är mönstret fint! Och ett steg i taget, plus att det var lite för kallt i dag för att gå utan koftan.
    Morelia – Tack.🙂
    Åsa – De här var lite luriga, tillräckligt långa ben så att de kändes helt ok när jag satt på mig dem, men troligen lite för stora så när jag började röra på mig i dem åkte de ner i grenen.
    Yllet – Tack! Och den går att skrynkla ihop i en väska och ändå ser den ok ut efteråt.🙂
    Mrs E – Jag ska jobba mig framåt mot att visa upp alla kurvor.🙂

Kommentera

