Sällskaplig

Jag har fått smak på att umgås med andra.

I går var första dagen på länge som jag inte hade något umgänge inplanerat.

Så då kände jag mig förstås extra sällskaplig.

Egentligen hade jag tänkt vara bridgegroupie i går kväll med, men när de väl spelat klart var klockan redan halv tio så jag skippade det.

I dag däremot har jag umgåtts igen; jag har ätit lunch, shoppat och fikat med Malin och hennes pojkar.

Mycket trevligt som alltid.

Nu försöker jag bestämma mig för om jag verkligen behöver tvätta i kväll.

Jag vet inte hur jag tänkte när jag bokade den här tiden, troligen att det skulle vara bra att ha allt rent inför att jag ska till Finland på tisdag.

Fast det är ju så trist att tvätta och extra mycket så en söndagskväll.

Och jag råkade visst köpa ett par nya byxor så risken att jag skulle behöva gå med rumpan bar är inte särskilt stor.

IMG_0156

Gissa var vi åt lunch…

5 thoughts on “Sällskaplig

  1. Tvättstugan är inget drömsällskap en söndag… Att ha egen maskin och kunna tvätta när man vill (eller måste) känns bra och något jag inte vill vänja mig av med. Hur blev det?

  2. Jag tror du tagit min sällskaplighet. jag vill mest bara jobba, åka hem och vara i fred… Eller möjligen, möjligen träffa P.

  3. Åsa – Det bidde ingen tvättstuga. Det får helt klart bli en egen tvättmaskin när jag renoverar.🙂
    Cissi – Spännande med P. Ser fram emot rapporter.🙂

Kommentera

