Same, same but grey

Nu tror ni att jag ska skriva något om vädret.

Men, nej, jag tänkte bara visa upp dagens klädsel.

I dag gjorde jag en kompromiss mellan att vilja manifistera en tro på vårens ankomst och en acceptans av att det fortfarande är vinter.

Vårkänslorna tog sig uttryck i smycken och sjal i turkosgröna toner.

Eftergiften åt de faktiska väderförhållandena var svarta strumbyxor, boots och en grå kofta.

Som faktiskt är samma märke och modell som den rosa jag visade härom dagen.

Fast grå.

Därav rubriken.

Det är roligt att ha hittat en spegel som det går att ta en helkroppsselfie i, men ljuset där är katastrofalt.

Jag försöker iallafall intala mig själv att det är ljusets fel att det ser ut som om jag har små, elaka grisögon när jag försöker ta en bild utan glasögon.

Att det ser ut som om jag är i desperat behov av ett besök hos frisören är däremot sant.

Och som tur är har jag en tid bokad i morgon.

Jag måste ju vara mitt snyggaste jag när jag ska träffa Orup.

Apropå det; vad sjutton ska jag ha på mig på fredag?

IMG_0035

5 thoughts on “Same, same but grey

  1. Jag tycker att du ska ha kläder på dig när du ska träffa Orup. Det kan bli lite konstig stämning om du slår in dig själv i presentpapper.
    🙂

  2. Åsa – Tack. Jag valde ju en bild där jag hade glasögonen på mig.🙂 Kram.
    I will not keep calm… – Det kändes fint att plocka fram det där armbandet, det var ett tag sedan nu. Och det går bra att komma och hälsa på mig på jobbet. Jag bjuder på kaffe.🙂
    Tant Augusta – Ni är alldeles för snälla, men tack.🙂
    Tess – Är det så? Jag tänkte mig cellofan och en stor röd rosett, men jag får väl tänka om då.😉

Kommentera

