En elefant balanserade

Börjar det inte låta lite för positivt här i bloggen?

Jag känner pressen att balansera upp det lite.

Här är två saker som irriterade mig i dag:

  1. Människor som tycker att jag ska gå ut i gatan så att de ska få fortsätta gå fyra i bredd på trottoaren.
  2. Butiksbiträden som först ignorerar en och sedan på fråga svarar att man får välja som man vill. De fick inte sälja något, kan jag säga, jag frågade ju för att jag ville ha en rekommendation.

Fast egentligen känner jag mig fortfarande löjligt nöjd just nu.

Jag har varit och ätit en god brunch i trevlig sällskap, underhållen av skön levande musik.

Hur mycket bättre kan livet bli egentligen?

Det går säkert att reda ut håret i morgon bitti även utan balsam.

2 thoughts on “En elefant balanserade

Kommentera

