Tillfreds

Det här med att se till att jag har saker inplanerade på helgerna fungerar faktiskt för mig.

Nu har jag lyckats ha något inplanerat varje helg flera helger i rad och jag känner mig faktiskt tillfreds med tillvaron.

Trots bristen på romantisk kärlek och inställda dejter och slitigt på jobbet gör jag faktiskt det.

I dag mötte jag igen upp med Spader Madame och hennes Esset på deras bridgeklubb.

Vi gick tillsammans med ett annat bridgepar och åt middag på en indisk restaurang.

Det pratades en hel del bridge och det vore synd att påstå att jag förstod särskilt mycket av det.

Men bara att få vara del av någon slags gemenskap betyder så mycket.

Jag tror jag fortsätter med den här strategin.

Redan i morgon faktiskt.

Då blir det brunch!

Tur att jag promenerade både dit och hem ikväll.

Och det ska jag försöka hinna göra i morgon också.

Utifall att det är en oemotståndligt lockande brunchbuffet.

6 thoughts on “Tillfreds

  1. Åsa – Jag slänger mig redan listigt med termer som sang, träkarl, limpa, stick och modern standard. Jag har ett mycket dimmigt begrepp av vad det egentligen betyder men det låter bra.😉
    Mrs E – Jag är riktigt nöjd själv faktiskt.🙂
    I will not keep calm… – Vi kom, vi såg, vi segrade och de ville aldrig låta oss gå.😉
    I mitt huvud – Det var det.🙂
    Miagnilla – En mycket skön helg på min ära.🙂

Kommentera

