Inte ett dugg

I dag har jag inte gjort ett dugg.

Eller, alltså, jag har jobbat som en tok hela dagen.

Men jag har inte gjort ett endaste litet dugg av det jag hade tänkt göra i dag.

I stället har jag ägnat hela dagen åt sånt som folk kommit på att de absolut måste ha i dag.

Sånt som de tror tar mig en kvart att ta fram men som tar betydligt längre än så.

Och precis när jag började närma mig att kunna slutföra något jag jobbat intensivt med i flera timmar så började datorn plötsligt räkna ner till en påtvingad avstängning.

Det blev jag inte ett dugg stressad av.

(För jag ljuger så bra.)

Dumt nog tänkte jag att jag skulle försöka hinna få allt klart innan själva avstängningen skulle ske.

Det gjorde jag inte.

Fast då fick jag förstås en anledning att gå och hämta kaffe.

Kaffe behövdes det en hel del av i dag.

I morgon är det fredagen den 13:e.

Det blir spännande att se vad som ska hända då.

Kommentera

