Lite sorgligt

Jag har ju i princip lagt ner det här med dejtingen.

För tillfället.

Jag håller ett fönster öppet genom att vara med på två dejtingsidor som är gratis.

Men jag är inte aktiv själv, söker inte, skickar inga meddelanden, loggar bara in någon gång ibland för att se om det hänt något.

Och det händer väl att någon har skickat mig en flört eller ett meddelande.

Ibland svarar jag, ibland inte.

Det som jag tycker är lite sorgligt är att det är så många som redan är i en relation som ändå är med och spanar runt.

Jag har så svårt att förstå att man stannar i en relation som inte är bättre än att man letar tillfälliga äventyr eller en ny partner.

I dag var det en man som hade skickat ett meddelande och skrivit precis sånt där som jag önskar att någon ska säga.

Han var förstås inte singel.

Och jag fortsätter hellre vara ensam än dejta någon annans man.

Eller tänker jag fel?

14 thoughts on “Lite sorgligt

  1. Håller med övriga. Att detta en upptagen leder inte till något annat än hjärtesorg. Om han vill lämna gör han det innan han börjar leta ny…

  2. Jag tror du tänker helt rätt. Efter kvällens dejt ska jag också coola ner mig ungefär 1 ton. Orkar inte och behöver lite lugn och ro.

  3. Åsa – Eller hur? Och tänk om jag blir kär och tänk om han faktiskt lämnar den relationen och inleder en med mig; hur vet jag då ifall han blivit nyfiken igen och är ute och spanar medan vi är tillsammans?
    Sofie – Precis!
    Cissi – Och ändå vill man få dejta och ha chansen att kanske träffa någon. Det är inte lätt.

  4. Det är väl bara att gå till sig själv, jag skulle ju inte vilja att min man spanade runt och mer om vi fortfarande är gifta. Nä helt rätt tänkt tycker jag. Sen är det iofs hans ansvar egenligen och inte ditt. Men vad skulle hannisf gör mot dig om han tröttnade…?

  5. Jag minns också det där från när jag var med (när jag var singel då alltså) och det stör mig jättemycket. Vill man nu leta ny när man redan har någon så finns det andra sajter anpassade efter det. Låt singlarna ha sina sidor i fred!

  6. I mitt huvud – Jag kan förstå det på sätt och vis, men jag tycker att det är sorgligt.
    Moreliamorelia – Precis, det handlar inte bara om moraliska betänkligheter utan också vilka risker det innebär för en själv.
    Mrs E – Där slog du huvudet på spiken, det finns ju sajter för dem som vill vänsterprassla.

  7. En period i mitt liv när jag var så arg på alla män var jag den andra kvinnan. Jag behövde ha någon där jag visste att det inte skulle bli vi. Det var en period av 2-3 månader och sedan var jag nöjd med det. Jag tackade för den tiden och loggade in mig på en dejtingsajt och letade efter kärlek på riktigt. Där och då var det precis vad jag behövde. När jag tackade för mig berättade han att han skulle bli pappa igen…?

  8. About Alice – Jag har inte så svårt att förstå att man av olika anledningar kan vara ‘den andra kvinnan’ men jag har svårt att förstå den som är otrogen. Jag skulle aldrig kunna göra så, vara otrogen menar jag. Och själv skulle jag vara rädd att bli kär på riktigt, om jag försökte mig på att vara någons äventyr.

Kommentera

