Just i dag är jag svag

Fy sjutton vilken lång vecka det här har varit.

Att ha en sån där riktigt lång och jobbig dag redan på tisdagen sitter i och i dag vill jag helst ge upp.

Av olika anledningar tycker jag inte att det är lika roligt på jobbet just nu.

Och privat sträckte jag ut en hand i går och blev ignorerad.

Lägg till det snö och kyla och jag vill helst bara dra täcket över huvudet och komma fram till påsk eller så.

Men det tänker jag inte.

Jag tänker kämpa på och glädja mig åt de vänner som faktiskt finns där och inte bara tar emot utsträckta händer utan sträcker ut händer själva och åt att jag har flera roliga grejer på gång framöver.

Och det finns kanske andra jobb?

8 thoughts on “Just i dag är jag svag

  1. Andra jobb finns, åh om vännen inte tog den utsträckta handen kanske hen inte förstod eller orkade just nu?
    Kram på dig och hoppas att du får en skön helg.

  2. Stå stolt ! Du vet ju att jobbet behöver dig. Jag är övertygad om att din arbetsgivare uppskattar dig även om det inte verkar så alla gånger. Du är bäst!
    Pa

  3. Tant Augusta – Just den här fredagen var extremt stressig på jobbet, men efter jobbet blev det soffhäng för hela slanten.❤
    I will not keep calm… – Kanske. Men det är nog lite som med kon. Man saknar inte excelnörden förrän båset är tomt.😉
    Cissi – Tack. Hoppas du också får en skön helg. Du verkar ju ha fullbokat iallafall. Kram.🙂
    Åsa – Tur det, för annars är jag helt klart onormal, jag känner mig ju svag lite då och då.🙂
    Tant Augusta – Då hoppas jag på att du blir snart återställd, både för din och min skull.🙂
    Spader Madame – Det är ingen risk att man får träningsvärk då, om man håller på och sträcker ut handen i tid och otid?😉
    Pappa – Tack.❤

Kommentera

