Och nu något helt annorlunda

I dag var lite annorlunda än de två tidigare dagarna.

Inget festa.

Inga härliga vänner.

Nej, i dag har jag mest diskat.

Men också tagit en promenad i snöblandat regn.

Inte det bästa vädret för en promenad.

Sedan har jag tagit bilder av alla fina blommor jag fick i fredags.

Så finns de kvar för alltid.

Och klippt naglarna.

Riktigt ordentligt, eftersom de är så trista nu och håller på och skivar sig och har sig.

Så jag har gått från att ha haft ganska långa, rockigt mörka naglar till riktigt korta, målade i mesigaste möjliga rosa färg.

Omväxling förnöjer sägs det ju.

Fast jag hoppas mest att jag nu klippt bort alla dåliga delar och att jag ska lyckas hålla naglarna hela nu.

7 thoughts on “Och nu något helt annorlunda

  1. Naglarna skivar sig pga att dom består av tre lager som har fett emellan som håller dom mjuka och det fettet gillar inte vår väderlek så här års. Så tips är att skaffa en bra nagelolja som du droppar under nageln och masserar in på nagelband och nagelplatta. I dessa tider när man går in och ut mellan varmt och kallt brukar det göra underverk för att hålla dom fina!😀

  2. Du har hunnit med mycket skoj den här helgen, då brukar jag tycka att det kan vara skönt med en slö och slapp söndag då man bara skrotar runt, tar tag i sånt som behöver fixas hemma (eller struntar i det…) och är för sig själv.

  3. Lena – Tack för tips! Jag köpte någon slags olja på Arlanda, men det var visst nagelbandsolja. Är det samma sak eller behöver jag köpa något annat också?
    I mitt huvud – Det var helt ok, men egentligen hade jag velat mysa med någon i soffan.🙂
    Alice – En riktigt bra helg blev det. Jag ska prova det där med nagelolja.🙂
    Nilla – Har du inget annat du kan gnälla över då? Jag lovar att lyssna.😉

  4. Nagelbandsolja funkar utmärkt, droppa under nageln och så rinner det ner längs nagelbanden och med lite massage går det finfint in mellan nagelplattorna och vips så ser du ut som du är redo för Oscarsgalan!😀

Kommentera

