Och så ett gäng kära vänner på det

Vilken fin kväll det blev!

Tretton glada, smarta, trevliga, roliga och öppna kvinnor i samma lägenhet betyder verkligen inte otur.

Det dracks vin och åts plockmat, pratades och skrattades.

Och det bästa med allt var att folk faktiskt minglade och pratade med folk de aldrig träffat förut eller inte träffat på länge.

En hittade till och med en öppning till ett nytt jobb.

Jag hade velat vara med överallt hela tiden, men som värdinna blev det förstås att jag stundtals inte var med någonstans.

Men jag kunde vara med tillräckligt mycket och om mina gäster hade åtminstone hälften så trevligt som jag är jag nöjd.

Och för en gångs skull hade jag inte köpt dubbelt så mycket mat som faktiskt behövdes.

Tre bag-in-box, det vill säga 60% för mycket vin och alldeles för mycket choklad och clementiner.

Men maten var ganska bra dimensionerad, en ost tog till och med helt slut.

Helt slut är jag väl inte i dag, men ganska trött.

Speciellt trött känner jag mig när jag tittar på allt som måste diskas.

Men då vänder jag istället blicken mot alla fina blommor jag fick och tänker tillbaka på kvällen och då blir jag för glad för att vara trött.

IMG_9584

IMG_9585

IMG_9586

IMG_9587

5 thoughts on “Och så ett gäng kära vänner på det

  1. Yllet – Är det så?🙂
    I will not keep calm… – Jag är peppad att göra om det snart igen. Jag har ju vin kvar…🙂
    J – Och när jag väl tog mig tid att fotografera lite hade både maten decimerats betydligt och några hunnit gå hem.🙂
    Marie – Jag önskar alltid att jag hade större och kunde bjuda ännu fler, men jag får dela upp det på fler tillfällen istället.🙂

Kommentera

