Älskade mamma och pappa

För ett tag sedan såg jag den där filmen där Sandra Bullock (eller; den karaktär hon spelade) åker in på ett behandlingshem.

Där fick hon ju ett tag gå omkring med en skylt om halsen.

‘Konfrontera mig om jag inte ber om hjälp’ stod det på den skylten.

Och då tänkte jag att en sån skylt borde jag bergis ha för jag är verkligen urusel på att be om hjälp.

Men jag kan be mamma och pappa om hjälp.

Och då ställer de alltid upp.

Med råge.

I går fick jag hjälp av dem med att montera den där hyllan.

Och med diskning och städning.

Som grädde på moset kom mamma på att det även borde hängas upp två tavlor där bredvid den nya hyllan och gjorde just det.

Nu ser jag ju att de alltid borde ha hängt där.

Det blev så bra allting i går.

Tack vare mamma och pappa.

Jag skulle kunna prata med mina föräldrar. Jag känner dem mycket väl. Underbara människor.

IMG_9579

3 thoughts on “Älskade mamma och pappa

Kommentera

