Det man inte vet…

Ni vet det där uttrycket ‘Det man inte vet har man inte ont av‘?

Jag är benägen att hålla med om det i dag.

I morse insåg jag nämligen att min ytterdörr stått olåst hela natten.

Hade jag vetat det hade jag inte alls sovit lika gott som jag faktiskt gjorde.

Fast å andra sidan; om jag vetat det hade jag ju låst dörren innan jag somnade.

I vilket fall som helst känns det lite läskigt även så här i efterhand.

När jag ju vet att allt ändå gick bra.

Jag är varken rånad, våldtagen eller mördad.

Men hur kunde jag glömma att låsa ytterdörren?

Jag har för mycket annat att tänka på helt enkelt.

4 thoughts on “Det man inte vet…

  1. Jag har oxå glömt låsa dörren några gånger, och upptäckt det när jag ska gå hemifrån dagen efter. Men jag är mer typen som blir förvånad över att jag lyckats glömma det, men inte bryr mig så mycket mer.

  2. Läste hos en annan bloggare som till och med lämnat nycklarna i dörren. Det är lite mer inbjudande…😉 otäckt men ofta går det ju bra.

  3. Tant Augusta – Det kan hända att jag utvecklat något av ett tvångsbeteende; hur många gånger får man kontrollera att dörren verkligen är låst innan man får en diagnos?😉
    I mitt huvud – Det är förstås den logiska reaktionen, om inget hänt. Men jag kan inte låta bli att oroa mig över att jag börjat glömma såna där saker.🙂
    Alice – Ja, det var ju lite värre förstås.🙂

Kommentera

