Ett omvänt strumpproblem

Den stora klädsorteringen fortsätter här hemma.

I dag dök jag ner i strumplådorna.

Jag har ju hört talas om att folk råkar ut för att strumpor rymmer och det bara återstår udda strumpor.

Det är inte alls mitt problem.

Mitt problem är att mina strumpor verkar föröka sig som kaniner och bara blir fler och fler.

Jag tror att det är dags för mig att införa köpstopp vad det gäller strumpor.

Hur fina de än är och även om det är ‘Köp 3 betala för 2’ så får jag inte köpa fler nu.

Ni får gärna påminna mig om det.

Ifall ni skulle se mig i en strumpaffär eller så.

6 thoughts on “Ett omvänt strumpproblem

  1. Haha. Jag har samma ”problem” med strumpbyxor. Kan inte låta bli att rota runt bland alla roliga Wolfordstrumpbyxor när det är rea och måste alltid köpa med mig ett gäng roliga när jag är i London eftersom alla strumpbyxor kostar en arm och ett ben här i Sverige. Dessutom måste man ju köpa nya eftersom de ju går sönder hela tiden.
    Detta har resulterat i en stoooor låda fullproppad med oöppnade förpackningar och löfte om att jag nu inte får köpa en enda strumpbralla till. Men tro fan att det inte lyckades nästla sig in tre nya par häromveckan.

    De var ju på 70% rea – och strumpbyxor går ju sönder hela tiden.🙂

  2. Jag håller med Johanna, extra strumpbyxor är alltid ett måste. Även om jag får erkänna att jag håller mig till enfärgade i svart, antracit och hudfärgade (sommartid). Men ibland är jag lite crazy och varierar mig på tjockleken😉

  3. Johanna – Det är sant! Men det som framförallt förökat sig här är bomullssockar av olika slag. Troligen från den tiden då jag mest använde sneakers av olika slag.
    Fraidi – Ha ha ha, jag kan stoppa ner ett gäng i en jiffypåse och skicka.🙂
    Alice – Har du några hela par på rymmen då? Återfås mot beskrivning.😉
    Tant Augusta – Jag är också tråkig när det gäller strumpbyxor, inga spännande mönster här inte. Inte ens en läcker söm där bak.🙂

Kommentera

