Än slank jag hit…

Så här är det varje år.

Precis när man börjat tänka på och längta efter vår slår vintern till.

Visst är det fint när världen täcks av ett lager ren vit snö.

Men den håller sig ju varken ren eller vit särskilt länge här i storstan.

Och i dag var det den otäckaste formen av snö; blöt, tung och halkig snö.

På vägen till jobbet i morse höll det på att gå åt pipan.

Jag gick ut i ytterfilen där det var moddigare än jag insett och plötsligt känner jag hur det släpper.

Som tur är lyckades jag låta bli att reagera med ryggmärgen och bromsa eller något annat tokigt så det redde upp sig.

Fast det är ändå en obehaglig känsla när sånt händer och den sitter i ett tag.

Nu är jag iallafall tryggt återbördad i soffhörnet så nu känns det bra igen.

Jag slank kanske till lite men jag hamnade iallafall varken i diket eller i någon krock.

3 thoughts on “Än slank jag hit…

  1. I will not keep calm… – Vi borde faktikst få åka någonstans där det är snöfritt. Jag kan nöja mig med Kanarieöarna.🙂
    Åsa – Nej, jag brukar ha den norrländska attityden ‘det finns inget dåligt väglag bara dålig bilkörning’ men det börjar bli lite för sällan som jag måste vara ute i den här typen av väglag.

Kommentera

