Utan anmärkning

Jag har väl inte varit helt och hållet förtjust i min bil på sistone.

Det har ju varit alldeles för många punkteringar och icke-fungerande luftkonditioneringar och annat tonårstrots.

Och då är den ju faktiskt inte ens tonåring än utan bara elva år gammal.

Därför var jag lite nervös i dag när den skulle besiktigas.

Förra året fick jag en anmärkning eftersom lambdasonden envisades med att skicka felmeddelanden lite då och då.

Utan egentlig anledning.

Och hade förstås gjort det precis innan besiktningen.

Så när killen på Carspect i dag kom och sa att jag fått körförbud trodde jag honom faktiskt.

Men han skämtade bara.

Bilen blev godkänd utan anmärkning.

Vilket är mer än man kan säga om min förmåga att charma unga män.

Jag försökte nämligen få honom att efterdra mina hjulmuttrar.

Det gick inte alls; tydligen räknas det som att han meckat med bilen och det var visst strängt förbjudet.

Fast om hjulen varit på väg att trilla av hade han väl anmärkt på det?

2015/01/img_9390.jpg

4 thoughts on “Utan anmärkning

  1. När det är dags för att besikta vår Toyota kan väl Du göra det åt mig!
    Jag har en känsla av att det behövs lite charm då.
    Pa

  2. Jag har aldrig besiktigat en bil i hela mitt liv. Beror säkert på att jag inte har ägt en bil i hela mitt liv. Men det verkar hursomhelst lite …. otäckt/spännande … och dyrt.

  3. Pappa – Jag trodde Toyota bara seglade igenom besiktningarna?
    I will not keep calm… – Ja, och jag var lite extra nervös den här gången.
    Alice – Själva besiktningen är inte så dyr, men konsekvenserna kan ju bli.🙂

Kommentera

