En perfekt kombination

Nej, drömprinsen hörde inte av sig och ville bjuda på champagne.

Men eftersom jag ändå var beredd — ni vet; duschad, sminkad, snyggt klädd, nyputsade boots — gick jag ut på en promenad.

Inte alls särskilt kallt och förvånansvärt ljust ute. Jag riktigt kände hur D-vitaminerna började rusa runt i kroppen.

Trots det lyckades jag ta mig hem utan att ha shoppat något annat än sånt jag verkligen behövde.

Jag menar verkligen behövde, som mat och förvaringslådor och sånt.

Inte ett klädesplagg, ingen sjal, nej inte ens ett endaste litet smycke fick följa med hem.

Och då gick jag ändå in i flera riktigt farliga affärer.

Nu kan ju det bero på att jag både i fredags och i går kväll råkade klicka hem några saker jag verkligen inte behövde.

Men det var ju synd om mig som satt ensam hemma…

…och inte ens fick tröstäta.

I vilket fall som helst är julsakerna nu undanplockade, och klädkammaren nästan återställd efter den stora klädrensningen.

Och fortfarande inte ett ljud ifrån drömprinsen.

Så jag slängde helt enkelt i väg ett meddelande själv, till en lovande kandidat.

Det känns lite läskigt, men friskt vågat och så vidare.

Jag försöker ju tänka att jag minsann duger.

Någon gång när jag var ute och flög köpte jag förresten vad som måste vara en perfekt kombination för någon som behöver jobba med affirmationer:

Chokladbitar med komplimanger!

Rosa är de också.

Ja, omslagspapperen alltså. Chokladen antar jag är brun som vanligt.

Jag har nämligen inte öppnat någon ännu, bara läst budskapen.

2015/01/img_9356.jpg

2 thoughts on “En perfekt kombination

Kommentera

