Tråkigt men behövligt

Ytterligare en egentligen ganska trist helg.

Men vilsam.

Vilket var behövligt, för att inte säga nödvändigt efter den här veckan.

Så vilat är det jag gjort mest i dag.

Men också målat tånaglarna, så sakteliga börjat plocka undan julsakerna och ägnat mig åt skovård.

Det är inte precis något jag brukar prioritera.

Fast jag gillar verkligen mina nya boots och vill att de ska hålla så länge som möjligt och då måste jag ju.

Så en tråkig men behövlig helg.

Hittills iallafall.

Vem vet vad som händer i morgon.

Kanske hör drömprinsen av sig och vill bjuda på champagne.

Och då är jag redo med nymålade tånaglar och nyputsade boots.

2015/01/img_9338.jpg

5 thoughts on “Tråkigt men behövligt

  1. Jag tänkte också börja städa ut julen, men jag har konstaterat att fönstret där elljusstaken står blir så mörkt så jag vill inte ta bort den. Antingen ska ”jag” byta sladd på en ärvd lampa eller så måste jag köpa mig en lampa.

  2. Jag har bestämt att nästa helg ska bli en ”tråkhelg”. Behöver ha en helg utan att ha späckat schema, bara ligga på soffan och pilla mig i naveln om jag känner för det. Ibland behövs det oxå.

  3. Tess – Jag håller med. Måste troligen köpa något att att ha i fönstren för att lysa upp. Stackars mig.😉
    I mitt huvud – Det kan ju vara ok med en ‘tråkhelg’, när man valt det själv. Fast en hel helg tycker jag blir lite för mycket.🙂
    Mrs E – Det här var enklast möjliga skovård; skoblock och läderbalsam. Det senare bara att stryka på med svamp och sedan var det klart.
    Tant Augusta – Nej, men det är ju inget skämt; det bästa med den här typen av helger är att jag faktiskt riktigt längtar efter måndagen och att få gå till kontoret igen.🙂

Kommentera

