I övriga nyheter: Snö och komplimanger

I dag har jag knatat stan runt på jakt efter rock’n roll-attiraljer.

Det har varit roligt och gått ganska bra.

I nästan tre timmar var jag ute, varav jag räknar drygt två timmar som promenad.

Eventuellt hade jag promenerat hem också.

Men de sista 45 minutrarna började det snöa.

Stora, vita, blöta lappvantar.

Vackert men när jag äntligen hittade in på Silverboden i Gamla Stan såg jag ut som en dränkt katt.

Jag hade iallafall en jättetrevlig stund där inne och handlade en hel del.

När expediten förstod att jag betalade med ett presentkort jag fått i 50-årspresent utbrast hon:

Du ser verkligen inte ut som 50, max 40!

Själv var hon väl fortfarande i 20-årsåldern.

Och jag är ju faktiskt 51 nu.

Så jag är som ni förstår på ett fantastiskt bra humör.

Trots snön.

7 thoughts on “I övriga nyheter: Snö och komplimanger

  1. Det har aldrig hänt mig att någon tror att jag är tio år yngre än jag är. ‘Jaha’, är vanligaste kommentaren när jag berättar hur gammal jag är. Sååå jävla orättvist.

  2. Ingen gissar att jag är yngre heller. Efter att jag fick barn slutade det tvärt. Nu hoppas jag liksom att någon skall se lite chockad ut när jag säger hur gammal jag är men nejdå aldrig.

  3. I will not keep calm… – Visst blir man!🙂
    Mrs E – Ha ha ha, nej, jag skämtade inte. Precis så gammal är jag.
    Malin – Det kanske inte börjar hända förrän man kommer upp i 50-årsåldern?🙂

  4. Min mest utseendefixerade kollega sa häromdagen att hon aldrig i livet skulle ha trott att jag ska fylla 40 i år om jag inte hade sagt det själv. 32-33 kanske. Hon åldersnojade för övrigt för ett tag sedan när hon fyllde 27… Kändes ganska skönt eftersom jag personligen har jättesvårt att förlika mig med att jag ska fylla 40.

Kommentera

