Jag tycker måndagar är bra för det

Det finns en del som säger att måndag inte är en bra veckodag för nya vanor.

Jag håller inte med.

Jag tycker det är en alldeles utmärkt veckodag att börja göra annorlunda.

För det gör man ju ändå.

Efter två dagars ledigt är det — oftast — dags att stiga upp tidigt igen, gå till jobbet och inte längre ha egen kontroll över sin tid.

Alltså en bra dag att införa även något annat ‘nytt’.

Nu behövde jag inte börja jobba i dag men jag tyckte trots det att det var en bra dag att återuppta viktresan.

Så i dag har jag promenerat 40 minuter på gåbandet, kokat ägg till alla frukostar och hållit mig till mina viktväktarpoäng.

Trots att morgonens invägning visade att om det är något jag är riktigt bra på så är det att gå upp i vikt.

Det känns naturligtvis jättetrist att ha halkat bakåt, men det får inte stoppa mig.

Nu ska jag visa att jag är lika bra på att gå ner i vikt.

2015 ska bli ett smashing år!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a5/4414773/files/2015/01/img_9032.jpg

7 thoughts on “Jag tycker måndagar är bra för det

  1. Instämmer! Tänkte nog softa mig igenom denna sista lediga dag och återgå till allt vardagsaktigt i morgon igen. För även en onsdag kan väl vara en ny dag?

  2. I will not keep calm… –🙂
    Spader Madame – Vi kanske borde börja spela tennis?
    Tant Augusta – Varje dag är en ny dag och en ny chans. Det brukar Spader Madame säga och hon har alltid rätt.🙂
    J – Låter bra!
    Malin – Bäst vet jag inte men det är skönt att ha kommit igång igen. Och heja dig som tränar varje dag. Jag fick inte till någon träning i dag.

Kommentera

