Mare, mare…

Alla i hedervärd ålder och minsta musikintresse vet vad jag menar med rubriken.

Vad gör man med en söndagsmorgon?

Vad gör man med en hel söndag för den delen?

Vad har ni gjort?

Jag har sovit ganska länge eftersom jag var oförskämt pigg efter att jag kom hem från min utekväll och inte somnade förrän framåt fyratiden i morse.

Sedan har jag pysslat lite här hemma.

Promenerat en stund; lite kallt men så fint med sol och blå himmel.

Bra förberedelse inför morgondagen som ju är en måndag.

En alldeles vanlig måndag.

Det känns länge sedan.

Jag jobbar faktiskt inte i morgon.

Fast jag är ganska uppbokad ändå.

Det gäller ju att boka in sånt som bara går att göra på vardagar när man för en gångs skull är ledig just en sådan.

Just den här gången visade det sig vara otur eftersom jag missar ett trevlig evenemang som jag var bjuden till.

Men tyvärr gick det jag redan hade bestämt inte att boka om så tyvärr får det bli så.

Det är väl lika bra att vänja sig vid att inte kunna göra bara vad man vill alla dagar.

Och på sätt och vis ser jag fram emot att börja jobba igen.

Vilket jag gör på onsdag.

Jag tror det kommer hjälpa mig att komma tillbaka in i nyttiga rutiner.

2 thoughts on “Mare, mare…

  1. Jag var på bio med en kompis och såg Pride och … även om det är den enda filmen jag har sett i år är det den bästa. Gå och se. Nästa söndag eller bara en annan dag.

Kommentera

