Eremitliv ftw

Nej, jag kanske ska ändra mig och bli eremit iallafall.

Eremitlivet har ju faktiskt en hel del fördelar.

Det spelar ingen roll om jag är tjock eller smal.

Det spelar faktiskt ingen roll hur jag ser ut överhuvudtaget.

Eller vad jag säger, hur jag säger det eller vad jag gör.

Ingen anledning att bekymra sig om klädval; pyjamas eller andra myskläder dygnet runt går hur bra som helst.

Man kan ägna en hel eftermiddag åt att surfa runt på Spotify och göra en ny spellista utan att någon känner sig försummad.

Sedan kan man avsluta med att lyssna på en samlingsplatta av och med Niklas Strömstedt eftersom ingen ju märker att man har så pinsam musiksmak.

(Oops.)

Blir man trots allt lite uttråkad kan man skaffa sig ett ViaPlay-konto utöver det Netflixabbonnemang man redan har.

Och tillbringa några timmar i Indien och sedan några i England och Frankrike.

Ingen blir sårad, besviken eller missnöjd; inte jag och ingen annan heller.

Minskad risk för punktering för bilen kunde jag ju lika gärna sälja.

Och skulle centralvärmen försvinna igen stannar jag bara i sängen under alla täcken och filtar jag har.

Om det inte var för att jag måste jobba för att betala för Spotify, ViaPlay och Netflix skulle det absolut kunna vara en livsstil för mig.

6 thoughts on “Eremitliv ftw

  1. Nilla – Jag vet inte! Jag måste kolla vilka tider som gäller egentligen, jag har ett möte till 16:30.😦
    Cissi – Jajamänsann!🙂
    I will not keep calm… – Är det inte lite fusk? Att ta emot besök om man är eremit? Fast nu har jag ju slutat vara eremit igen. Det är ingen ordning på mig, jag är värsta vindflöjeln när det gäller val av livsstil.😉

Kommentera

