Praktiskt men lite farligt

De har börjat plocka bort vissa parkeringsautomater här i Stockholm.

Bland annat har de tagit bort den närmast mig.

Den stabila mentalkonstruktion automaten var monterad i står kvar.

Men istället för automaten hittar man nu där en affisch.

‘Nu slipper du mig!’ står det på den.

Istället förväntas vi nu betala parkeringen via en app i mobilen.

Jag har varit lite skeptisk till sånt.

Bland annat för att vi inte fick ladda hem vilka appar som helst på jobbmobilen.

Och för att det kan vara nyttigt att vara tvungen att masa sig ut då och då.

Men så härom dagen kände jag att jag inte alls ville klä på mig och gå ut bara för att betala parkering.

Jag har ju en privat mobil också!

Så nu betalar jag min parkering medan jag fortfarande sitter kvar i sängen.

Det kändes extra skönt i morse när jag hörde hur regnet vräkte ned där ute.

Fast egentligen hade jag ju ställt in planerna på att bli eremit.

Att kunna sköta mer och mer hemifrån och få fler och fler livsnödvändiga saker levererade till dörren är ju annars bra för en enstöring.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a5/4414773/files/2015/01/img_8982.png

Kommentera

