Skönt att det inte var hos mig iallafall

Jag vaknade för snart en halvtimme sedan, alltså före halv sex, av att det lät som om en banshee flyttat in.

Alltså en slags skriande fe.

Vilket kändes otäckt och illavarslande eftersom de anses skrika för att förebåda en familjemedlems bortgång.

I mer vaket tillstånd identifierade jag ljudet som något från vattenrören.

Jag klev upp och testade alla mina olika kranar och vred på termostaterna på elementen men inget påverkade ljudet.

Så på med kläder och ut i trappuppgången för att se om det hördes ut dit och isåfall på fler våningsplan.

Det verkade bara höras på mitt och möjligen ovanför mitt.

Nu är jag ju sådan att jag helst inte ringer på hos grannarna före klockan sex på morgonen.

Om jag inte vore säker på att de redan var vakna.

För att undersöka detta gick jag hela vägen ner på gården och spanade uppåt för att se om det lyste där uppe.

Det verkade det inte göra.

Inget annat att göra än att gå tillbaka upp till min egen lägenhet och brottas med tankarna att det kanske var något jag borde göra.

Men så för några minuter sedan började det äntligen röra på sig i våningen ovanför.

Nu är .bansheen tyst.

Det enda jag hör nu är mina hjärtslag och tinnitusen.

Och i dag måste jag göra något åt mitt punkterade däck.

Det är så härligt att vara ledig och bekymmerslös.

3 thoughts on “Skönt att det inte var hos mig iallafall

  1. Mina bekymmer hopar sig också. Måste fixa en fucking förlängningssladd till min kökslampa idag, och förlänga skiten som den amatörelektriker jag är. Får jag inte det gjort idag kommer jag känna mig misslyckad, och det är fan inte kul.

  2. I will not keep calm… – Jag kanske borde åka till kontoret. Det är nog varmt där iallafall.🙂
    Nilla – Fast om du sparar det och gör det på nyårsdagen så inleder du det nya året med att känna dig väldigt lyckad!😉

Kommentera

