Kallt ute, kallt inne…

Det där som väckte mig i morse visade sig vara det första påtagliga symptomet på att centralvärmen i fastigheten slutat fungera.

Ett tag i dag var temperaturen här inne i min lägenhet nere på 14 grader.

Något som till och med jag tycker är lite väl kallt som inomhustemperatur.

I övrigt i dag har jag bärgat min bil till däckverkstaden.

Punkteringen visade sig bero på en skruv som satt sig i däcket och det enda möjliga var att köpa ett nytt.

Men allt gick ju ändå smidigt.

Och vem behöver egentligen pengar på banken?

Jag träffade Steven också. Han jobbar ju i samma byggnad.

Det kändes bra att se honom, han verkar så lycklig och det mesta tycks gå hans väg sedan vi bröt upp.

Fast det är klart att det hugger lite i hjärtat samtidigt, att jag inte lyckades vara den som gjorde honom så lycklig.

Så på det hela taget känner jag mig ganska utmattad efter den här dagen och överväger seriöst ett eremitliv igen.

Kallt ute, kallt inne, kallt i hjärta, kallt i sinne?

4 thoughts on “Kallt ute, kallt inne…

Kommentera

