Vi gillar annorlunda

I går satte jag mig på ett tåg och åkte till Örebro.

Till sällskap hade jag Singelmamman och när hon och jag suttit i hotellets lobby ett tag dök även Spader Madame upp.

Det var nämligen hennes idé att vi skulle åka dit och hänga med henne, Nilla och Knasterfaster.

De två senare hänger ju mest hela tiden i Örebro eftersom de bor där och Spader Madame skulle dit eftersom hon skulle — ni har säkert gissat det — spela bridge där i dag.

Alltihop visade sig förstås vara en fantastiskt bra plan.

Prat och skratt och god mat och möjligen några öl med fyra glada och kloka kvinnor är ju precis vad man behöver lite då och då.

Att det dessutom inte bara fungerade att dela rum utan att jag sov riktigt gott var en fin bonus.

Som förstärktes av att Singelmamman påstod sig ha kunnat sova hon med. Tydligen snarkar jag inte alls utan snusar bara lite – yey, vilken lättnad!

En del saker var lite annorlunda på restaurang/nattklubb i Örebro. Som han som hade cowboyhatt på sig. Eller den medelåldersmannen i kostym som omväxlande dansade robotdans och gjorde moonwalk på dansgolvet. Och gjorde det bra.

Men vi gillar ju annorlunda. Det livar upp och ger omväxling.

I dag promenerade vi lite hit och dit i ett soligt och vackert men kallt Örebro innan vi tog tåget hem.

Vi såg en hel del affärer där vi kunnat tänka oss att göra av med lite pengar, men tyvärr var de flesta stängda.

Så vi bestämde att nästa gång planerar vi så att vi är i Örebro när fler affärer är öppna och tar med oss storbörsen.

För nu när jag vet hur smidigt och billigt det är att åka tåg dit tänker jag definitivt göra om det.

Mössa på!

4 thoughts on “Vi gillar annorlunda

Kommentera

