Påtvingad vardagsmotion

När jag kom hem i dag var hissen avstängd.

Hissen avstängd!

Tanken slog mig att min bror kanske låg bakom det.

För att se till att jag ska få lite vardagsmotion nu när jag släppt kontrollen över ätandet.

Men vad hisstoppet än beror på är jag glad att det inte hände förrän nu.

Jag hade nämligen bara en liten weekendväska med mig till Örebro.

På julafton däremot hade jag så mycket som skulle med till bilen, och en del både tunga och ömtåliga saker, så att om hissen inte fungerat då hade jag nog blivit riktigt gramse.

Eller åtminstone väldigt trött. Det kändes redan ledsamt att sköta alla julbestyr för mig själv; både de roliga och de mer arbetssamma.

För hur mysigt det än är att tillbringa tid med familjen blir det väldigt uppenbart att det bara är jag som är ensam, som åker hem till ensamheten.

Mycket att bära

Kommentera

