Mera familjemys

Jag hade ju en toppenmysig julafton hos min syster.

Det var hennes familj, hennes sambos syster med familj, mina föräldrar, min farbror och jag.

Vi åt gott, umgicks och hade julklappsutdelning.

Sedan sov jag över också och fick mera god mat och trevligt sällskap en bit in på juldagen också.

På Annandagen var det dags för mera familjemys, nu hos mamma och pappa.

Mer god mat, mer trevligt umgänge, mer julklappsutdelning — och jag fick också julklappar; alla syskonbarnen hade tillsammans köpt ett tufft och jättesnyggt döskallearmband till mig — samt det viktigaste av allt; årets pussel.

Årets pussel har alltid ett hemligt motiv och vi fungerar numera som ett väloljat maskineri med en väletablerad strategi för att få ihop alla bitar.

Nu hann vi inte få pusslet helt färdigt, men vi kom en bra bit på väg.

Trots att min syster försökte gömma två bitar i sin sko.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a5/4414773/files/2014/12/img_8873.jpg

Kommentera

