Mera kaka

Även i dag har jag vågat mig ut i förorten Sundbyberg.

Vi som är gamla nog att känna till textraden ‘Se Sundbyberg och sedan dö‘ hyser nämligen viss respekt för nämnda förort.

Dock tycks jag klarat mig helskinnad även denna gång.

Även om jag frös lite.

Speciellt om händerna.

Man må skratta åt såna där iPhonevantar, men inte lika glatt efter att man försökt få fram först en vägbeskrivning och sedan en antecknad portkod på just sin iPhone i isande kyla.

När jag väl kommit in i ett varmt och trivsamt hem tinade fingrarna upp så att jag både kunde dricka kaffe och äta god, gul saffranskaka.

Fint sällskap hade jag också.

Det tycks ha varit temat för den här helgen.

Men så känner mig också riktigt glad i kväll.

Nästan så att jag tror att jag är något. Eller till och med någon.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a5/4414773/files/2014/12/img_8724.jpg

6 thoughts on “Mera kaka

  1. I will not keep calm… – Jag tänker mig att ni som bor där är immuna.😉 Tack för att jag fick komma, ser fram emot att få komma och hälsa på igen.❤
    Karin – Ja, det låter verkligen som att utmana ödet. Fast vi har faktiskt pratat om att kanske gå dit någon gång.🙂
    Lillemor – På låtsas? Hm… Om du säger det så.🙂

  2. För bara några år sedan höll Sumpan på att bli mitt nya hem. Jag tycker fortfarande mycket om det. Har till och med varit på Garbo. Fast jag åt bara lunch…..
    Tur du klarade dig!😉

Kommentera

