Småkaksbak

I kväll har jag bakat.

Eller bakat och bakat…

Jag har mycket förtjänstfullt öppnat en styck syltburk, ställt ut 60 stycken formar på plåtar, flyttat färdiggräddade kakor från en varm plåt till ett avsvalningsrack och förslutit en styck förvaringslåda.

Det är ett stort steg framåt för mig i småkaksbaksammanhang.

Dessutom har jag fått umgås med mycket trevliga människor, pratat och skrattat, ätit goda tapas, provsmakat nybakta kakor och julgodis och druckit vin.

Och fått en goodiebag med mig hem.

En mycket fin kväll.

Tydligen finns det någon slags regel att man inte bör blogga om man inte är helt nykter.

Så det är väl bäst att jag inte skriver mer nu.

3 thoughts on “Småkaksbak

Kommentera

