Är det dags nu då?

Jag förstod att det var för tidigt att önska trevlig helg i tisdags morse.

Men nu är det väl ändå dags?

Hade pappa inte ringt hade jag säkert fortfarande sovit tungt i soffan.

Såsom traditionen påbjuder en fredagskväll.

Inte konstigt att jag förblir singel.

Jag är troligen världens tristaste människa.

Bara jobba och sitta hemma i soffan.

Men just nu orkar jag inget annat.

Det doftar iallafall jul här hemma.

Alltid något.

Hoppas ni får en fin fredagskväll och en trevlig helg.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a5/4414773/files/2014/12/img_8690.jpg

5 thoughts on “Är det dags nu då?

  1. Eller så är det så att du jobbar och sitter hemma i soffan FÖR att du är singel. Både jag och Grefven jobbade 24/7 innan. När vi började inse att vi gillade varandra var det en av grejerna vi diskuterade. Har vi tid att bli ihop? Det hade vi tydligen, osm tur är, och nu spenderar vi vår icke-jobbande tid tillsammans. I soffan. Eller just nu sitter jag själv i soffan eftersom han jobbar. Så… Ingen förändring då alltså…

    Undrar vart jag ville komma med den här kommentaren?

  2. Tant Augusta – Bra tänkt, för jag måste nog köpa nya snart. De jag har är snart utblommade.🙂
    Mrs E – Att jag är fast i ett Moment 22 om jag inte träffar någon på jobbet? Och att även om jag träffar någon så kommer jag ändå somna i soffan på fredagar?😉

  3. Jag och Grefven jobbar ju på samma skola men inte ser vi varandra ändå… Eller jo, vi pendlar ju dit och hem tillsammans. 40 min kvalitetstid där han sover och jag läser. Det är f***n ett under att förhållandet håller :-p

Kommentera

