Plus minus noll fast minus ändå

Vilken konstig morgon.

Efter att ha stigit upp löjligt tidigt — med mina mått mätt naturligtvis — två dagar i rad försov jag mig i morse.

Vilket inte var så farligt eftersom det enda livsviktiga var att jag var i bilen senast nio.

Och det såg jag ut att hinna.

Men precis när jag ska gå ut genom dörren lyckas jag ha ner en lampa så att den går sönder.

Sedan precis när jag ska kliva in i hissen ringde telefon och eftersom mottagningen i hissen är si och så blev jag stående medan samtalet varade.

Så klockan var säker 9:07 när jag äntligen har bilen inom synhåll, ett par hundra meter bort.

Och då står förstås en parkeringsvakt där och fotograferar och skriver och har sig för att ge mig en p-bot.

Jag låser upp bilen på håll så att den blinkar men det verkar han inte bry sig om så jag får spurta och med andfådd stämma annonsera att jag genast ska flytta på bilen.

Jaha, men då fick du rutan rengjord från snö iallafall, sa han och jag slapp böter.

Vilken lättnad!

Så lättad blev jag att jag inte ens blev irriterad över att jag fick leta p-plats i över tjugo minuter där jag skulle vara på möte.

Speciellt inte eftersom jag till slut hittade en laglig plats.

Eller det var vad jag trodde iallafall.

För när jag kom ut från mitt möte hade jag lyckats få parkeringsböter trots allt.

Jag stod tydligen bara sex meter från korsande gångbana och det ska vara tio.

Att den lilla vägsnutt jag stod på var en liten återvändsgränd utan någon annan trafik än de parkerade bilarna där spelade ingen roll.

Först sparade jag pengar och sedan åkte jag på en utgift ändå så på sätt och vis kan man tycka att jag hamnade på plus minus noll.

Men det känns som ganska mycket minus ändå.

1 000 kronor minus närmare bestämt.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a5/4414773/files/2014/12/img_8679.jpg

2 thoughts on “Plus minus noll fast minus ändå

  1. I will not keep calm… – Om jag åtminstone haft en känsla av att jag nog stod lite risigt till, men nej, jag var helt säker på att jag hittat en laglig plats. Grrrr.

Kommentera

