Inte som planerat

När jag nu var bokad på ett flyg hem från Köpenhamn redan klockan 15:15 hade jag ju inte förväntat mig att klockan skulle hinna bli 18 innan jag äntligen var hemma.

Jag hade trott att jag skulle hinna göra några ärenden när jag kommit hem.

Men nu är jag alldeles för trött för något annat än soffhäng.

Fast det kunde ha varit värre.

En av kollegorna skulle hem för att fira sin sons födelsedag.

Och sånt är det ju riktigt illa att vara sen till.

Mina ärenden kan jag göra en annan dag, men födelsedag är det minsann bara en dag om året.

För de flesta iallafall.

Kommentera

