Tivoli och annat kul

I dag vaknade jag redan klockan 04:45.

Femton minuter innan väckarklockan skulle ringa och jag borde kliva upp.

Att gå upp redan klockan fem på morgonen tycker jag inte är så kul.

Men jag beter mig ganska roligt när jag gjort det.

Som att jag glatt önskade taxichauffören trevlig helg när han släppt av mig vid kontoret här i Köpenhamn.

Jag kände på mig att det var något galet med den hälsningen men det tog ett tag innan jag kom ihåg att det bara var tisdag och alltså ganska långt kvar till helgen.

Trots detta uppenbara hjärnsläpp hade vi ett mycket produktivt möte.

Kanske delvis tack vare den jumbopåse med juleskum som jag köpte med från Arlanda.

Till kvällen kom så belöningen för den tidiga morgonen och en dags hårt arbete; vi for in till Tivoli.

Jultivoli är så fint! Men kallt!

Vi promenerade runt lite och några av oss åkte något som hette Demonen.

Sedan njöt vi god mat på en varm restaurang, drack champagne för att spara vatten, pratade och skrattade och hade allmänt trevligt.

Innan det var dags att åka tillbaka till hotellet stod jag en stund under en mistel och väntade på att bli kysst.

Men det som händer på Tivoli stannar på Tivoli så jag säger bara att jag redan vill åka tillbaka.

Och nästa gång ska jag åka Demonen.

Om jag börjar med att dricka champagne tror jag att jag törs.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/6a5/4414773/files/2014/12/img_8656.jpg

6 thoughts on “Tivoli och annat kul

  1. Cissi – Eller hur!😉
    I will not keep calm… – Tack.❤ Och dags för en bloggträff i Köpenhamn kanske? Mycket trevligt ställe; Köpenhamn.
    Spader Madame – Jag trodde att vissa inte gillade champagne?😉

Kommentera

