Men åh, vad jobbigt!

Det är inte det att jag vill träffa en man för att kunna lämpa över alla jobbiga saker som händer på någon annan.

Men ibland är det verkligen tröttsamt att vara tvungen att hantera allting själv.

Det är ingen stor grej som måste åtgärdas nu.

Åtminstone tror jag inte det.

Men jag tycker att tajmingen är dålig.

Så här precis innan jul när det är så mycket annat ändå.

Och jag vet inte riktigt var jag ska börja leta information om vad jag måste göra.

Det är lampan i kylskåpet som gått sönder.

Vilket är en lättnad på sätt och vis.

Att det bara är lampan, menar jag.

Sist kylskåpet slocknade var det ju hela som behövde bytas ut och det var ju lite knepigare.

Dyrare iallafall.

Dessutom hände det också precis innan jul, precis innan vi skulle åka bort.

Så det var faktiskt min morbror som hjälpte till och tog emot det nya kylskåpet då.

Varför behöver man ens en lampa i kylskåpet förresten?

Det kanske bara är bra för mig om jag inte ser allt lockande som döljer sig där inne.

10 thoughts on “Men åh, vad jobbigt!

  1. Min käre make frostade av frysen härom dagen och blev sen förbannad för att lampan i frysen gått sönder. Gick iväg och köpte ny lampa (typ Ica maxi, inte krångligare än så) och skulle byta. Upptäcker att vi inte har någon lampa i frysen. Jag letar också. Finns ingen lampa, har aldrig funnits.

  2. Åh fixa lampan i kylen är gjort i ett nafs! Jag vill ha en man som kysser mig i nacken, masserar mina fötter, berömmer min mat osv. Det praktiska fixar jag gärna själv.
    Allt sånt där tråkigt men som är ett måste brukar jag ta tid på hur lång tid det faktiskt tar. Så när jag sen MÅSTE hänga tvätten, så drar jag mig för det… Så tänker jag ”Men herregud din slöfock, det tar dig 4,5 minuter att hänga en maskin med tvätt” åh då tänker jag, vad är 4,5 min av mitt liv? Nada!! Åh hur lång tid tar det att skruva ur lampan, ta med den nästa gång du går på Ica Maxi eller Coop, köpa, skruva i och vara nöjd med dig själv? Inte lång tid alls och det kommer att kännas sååååå mycket bättre när du gör sånt själv. Tror inte ens männen tycker det är speciellt kul att få såna arbetsuppgifter tilldelade till sig. Just do it!

  3. I will not keep calm… – Ha ha ha! Men gå till Ica Maxi; åh, vad jobbigt.😉
    I mitt huvud – Grejen är den att jag inte alls tvivlar på att jag kommer att klara av det. Det är hela grejen med att alltid vara tvungen att klara av allting själv jag är less på.🙂
    Cissi – Och jag vill ha en man som jag kan kyssa i nacken medan han byter lampan i kylskåpet och sedan belöna honom rikligt med kärlek som tack för att han gjorde det. Det är nog inte alla män som vill massera fötter heller, vissa kanske hellre byter lampa i kylskåpet.😉

  4. jag kanner igen känslan av att kunna dela på alla ”måsten” – både de roliga och tråkiga. Att slippa veckohandla själv är en stor lyx numer🙂

  5. Jag har iofs en alldeles förträfflig man men inte tusan lyser lampan i kylskåpet för det. Sånt måste jag antingen tjata mig blå om eller fixa själv. Å andra sidan är det ganska trevligt när han höjer mig till skyarna över att jag lagat torkskåpet/borrat upp en hylla/lagat kylskåpsdörren/…

  6. Jag fattar precis! Man blir trött av bara tanken. Jag har iofs en särbo. Det hjälper inte upp saken nämnvärt…….. han har ju eget hushåll. Han kan säga när han kommer ibland och jag ”beklagar” mig lite……”men du är ju så duktig”.
    Jag vill inte vara duktig jämt! Det fattar han inte alls……..😉

Kommentera

