Upphittat

Nu är jag egentligen inte en sån som håller på och tappar bort saker.

Vilket gör att när jag någon gång får för mig att jag ändå gjort det får som en isande känsla i magen.

Jag vet inte vad det beror på, att det kanske inte var självklart att det som tappades bort skulle gå att ersätta, jag vet inte.

I lördags när jag skulle gå och handla fick jag för mig att jag tappat mina handskar.

Jag letade i fickor och väskor och frågade i två affärer jag varit i på fredagen.

Ingenstans fanns de.

Jag resignerade för att jag väl var en slarvmaja ändå som tappar bort saker.

Men så i morse hittade jag dem.

Tydligen hade jag lämnat dem i bilen i fredags kväll.

Och både gått hem och varit och handlat utan att förfrysa fingrarna.

Är det verkligen december?

Ja, ja. Jag får väl fortfarande betrakta mig som en slarvmaja, men jag tappar iallafall inte bort saker.

Inte så ofta iallafall.

IMG_8519.JPG

Kommentera

