Så mycket kläder…

Jag har så mycket kläder.

Alldeles för mycket egentligen.

Utrensning pågår, jag lovar.

Men fortfarande har jag så mycket kläder.

Och ändå har jag ingenting att ha på mig på julfesten i morgon.

Ingenting som känns rätt iallafall.

Jag trodde att jag hade det.

Men när jag provade det nu såg det inte alls ut i verkligheten som det gjorde i mitt huvud.

Så nu har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig.

Lika bra att jag dricker lite kaffe.

För det kan bli en lång kväll.

Om jag ska prova andra möjliga klädslar.

Jag har ju så mycket kläder.

7 thoughts on “Så mycket kläder…

  1. Varför funkar det så? Jag är i samma sits, en julfest i Norrland på fredag och Luciafest hemma på lördag. Gott om plagg i garderoben men inget som jag vill ha på mig på festligheterna. Reser i morgon och Norrland erbjuder inga köpmöjligheter så det blir till att ta vägen via city ikväll. Skall bara hinna med ett ledningsmöte först. Vad blev ditt val?

  2. Så är det alltid. Åh när jag rensar… så efter någon månad saknar jag ju det jag rensat ut för det skulle passa såååå bra just nu *hahhaha*

  3. Åsa – Jag tror att det blir svart, svart, svart. Svarta jeans, svart blus och kanske, kanske en lång röd kavaj i militärrocksstil. Vi får se. Kanske blir det bildbevis. Vad hittade du på?
    I will not keep calm… – Jag tror jag vet vad det beror på för mig och det ska jag dryfta när vi ses. Det är knäppt, men det är ju mitt mellannamn tycks det.
    I mitt huvud – Och just det där med att en klädsel kan vara helt perfekt i huvudet och helt fel i verkligheten; mycket dumt.
    Cissi – Jag vet! Eller sånt där som man stått och funderat över i affären men inte köpt. Just det skulle förstås vara precis alldeles perfekt sedan när man står hemma och ska klä sig.🙂

  4. Svart och rött låter prima 😄 jag råkade köpa en svart spetskål och svart överdel till lördagens baluns…till norrländska festligheten blir det garderobsfynd, blommiga brallor bas svart och rött och svart sidenblus – bekvämt och beprövat 😛

Kommentera

