En kvinna måste göra vad en kvinna måste göra

IMG_8499

Jag hade flera anledningar att göra en ny djupdykning i klädkammaren i dag.

Den ena ser ni på bilden ovan; när favoritjeansen börjar bli så där stora är det bara att inse att det är dags att lägga dem åt sidan.

Och eftersom jag vet av erfarenhet att det kan dölja sig jeans i mindre storlekar i klädkammaren kändes det nödvändigt att leta där innan jag lägger pengar på att köpa jeans som jag ändå planerar ska bli för stora de också.

Den här gången var det de stora kartongerna uppe på hyllan som skulle inventeras.

När jag stod där på trappstegen och balanserade en tung och otymplig kartong över huvudet samtidigt som jag försökte vrida mig och få ner den och mig själv på golvet utan att ramla insåg jag problemet med att organisera sitt liv utifrån att det finns en lång, stark och hjälpsam karl tillhanda.

Jag lyckades ändå få ner fyra stora lådor utan att slå ihjäl eller ens göra illa mig, hittade en del gamla favoritkläder som faktiskt passar nu, några som kan ges bort och några åkte tillbaka i en låda för att provas senare.

Jag hittade ett par jeans som sitter ok också. Jag tycker inte lika bra om dem som om de som blivit för stora men de duger.

Däremot hittade jag inte den vinterjacka som var den andra anledningen till dagens utforskning.

Vilket betyder att jag kanske måste — gulp — gå ner och leta i mitt överfulla källarförråd.

Då kommer jag verkligen att sakna Steven.

Kommentera

